floating button



Tip Kebahagiaan ADAM & HAWA

Assalamualaikum w.b.t

hai semua.... haa,hari nii ika nak share tip2 kebahagiaan untuk kaum ADAM & HAWA..... hihihi,geli hati pulak rasanye bila nak bagi tip untuk di share... tapi tak salahkan nak kongsikan something dengan membe2... jangan disalah ertikan ye... tip nii sebenarnya untuk mereka2 yg dah married... haa3..... (^.*)





jom kita bace sama2 ......

KEJUJURAN : Tetaplah bersikap jujur meskipun perkara itu sukar kerana kejujuran akan menepis segala kemusykilan yang ada pada pasangan anda..


TERTAWA : Ciptakan suasana humor yang romantis seperti membuat memek muka yang lucu pada pasangan anda supaya anda berdua boleh ketawa..


PERSAHABATAN  : Menjadi sahabat kepada pasangan, bermakna anda akan sentiasa berkongsi perasaan yang membuatkan anda lebih dekat dengan pasangan..


HORMAT SATU SAMA LAIN & KOMPROMI  : Walaupun wujud pandangan yang berbeza, belajar untuk menghormati setiap pandangan yang diberikan pasangan anda dan bersedia untuk berkompromi..


MEMAAFKAN  : Perlu ada sikap memaafkan dan jangan sesekali simpan dendam sehingga melampiaskan amarah pada pasangan anda..


BERSIKAP REALISTIK  : Jangan cuba mengubah pasangan anda.Bersikap terbuka dan terima pasangan anda seadanya..


LUPAKAN MASA LALU  : Berhenti mengungkit kisah lama lampau.Bersyukurlah dengan kehidupan anda waktu ini tetapi seandainya cerita masa lalu dapat meningkatkan kualiti cinta anda,maka ceritakanlah..


DOA  : Sentiasa berdoa untuk kesejahteraan,kebahagiaan rumah tangga serta kesihatan pasangan anda.Tanamkan di hati bahawa sebagai insan,doalah merupakan penawar bagi segalanya..


*perkongsian dari novel ADAM & HAWA yang ika baca... (^.^) sweet cerita nii..


ok...nanti kita kongsi cerita or something else laa sama2 lagi tau.... ok,assalamualaikum.....


No comments: